marinnyc5.reismee.nl

Xmas Shopping

Het is weer heerlijk blauw buiten. Ik heb echt mazzel met het weer!

Zoals steeds tot nu toe, ga ik om 10 uur de deur uit. Ik wil een Broadway kaartje kopen voor vanavond, en wel bij de TKTS .... daar krijg je voor diverse shows 50% voor kaartjes van dezelfde dag. Er zijn 3 booths, en omdat mijn trein naar Manhattan bij het WTC uitkomt, kies ik dit keer eens voor South Sea Port.

Jemig, wat een rij! Daar had ik niet op gerekend ... en ze gaan pas om 11 uur open .... zal ik toch naar Jay Street in Brooklyn gaan? Ik laat me ompraten door een TKTS medewerker, die lopen langs de rij om vragen te beantwoorden ... 'tegen de tijd dat je daar ben, ben je hier ook aan de beurt '....
Daar zit wat in .... maar de rij beweegt niet echt en dan komt een andere medewerker langs en die roept om dat de wachttijd ongeveer een uur is. Een uur?? Tjessus. Ik hou niet van de omgeving van Sea Port, en ook al staan we langs een gezellig speelplaatsje, ook hier voel ik me niet echt prettig ... en dus stap ik alsnog de subway in om de hoek en sta 2 haltes later in het veel prettigere Brooklyn. De rij is veel korter en de kassa lekker efficient.

Trouwens, heb ik net genoeg tijd om van plan te veranderen. Vanavond 'Gentelman's guide to Murder' en dan morgenmiddag 'Dames at Sea'. Twee shows die ik graag wil zien. Moet precies lukken met de fotoles die ik dan morgenavond in Central Park ga volgen. Leuk!
Broadwaykaartjes zijn prijzig, maar deze tijd van het jaar extra duur. Dus 50% is nog 85$ all in .... maar, dan heb je ook wat!

Ik reis even op en neer naar Bryant Park om Kinokunya in te duiken en dan weer terug naar Washington Square Park. Dat klinkt misschien omslachtig, maar dat laatste ritje was 8 minuten en de trein stond al op me te wachten.
Ik heb namelijk een afspraak met een mede Tripadvisorforum gangster. Zij heeft pas een tweeling gekregen en die wil ik natuurlijk graag bewonderen. We hebben trouwens nog geprobeerd de afspraak om te zetten, want ik ben verkouden vandaag ... Dat lukte niet, dus toch vandaag, maar helaas mag ik de kiddo's dan niet even knuffelen ...

We treffen elkaar in Kulu, want daar heb ik wat groupons van. Overheerlijke desserts .... yum ... en ik heb nog 1 groupon over, dus ik mag nog een keer!


We winkelen wat in SOHO, op zoek naar kerstkadootjes en dan wandelen we naar het nieuwe apartement van Frangi.

Wederom vallen mijn ogen uit hun kassen .... oh boy, dit is echt upper class ... ik moet mezelf inhouden om niet stiekem een foto te nemen als Frangi even is plassen ... (ik beperk me tot een detail van de gezellige kerstboom

Innocent
)


De babies zijn schattig, uiteraard. Best al groot voor een tweeling ook! Wat een heerlijke rijkdom.

Daarna is het voor mij op naar uptown. Voorafgaand aan de show wil ik eindelijk eens de kerstversiering gaan bewonderen, maar eerst even een snelle gezonde pasta nuttigen in mijn geliefde park. En dan moed verzamelen om me de gezellige drukte in te begeven. Het is heerlijk genieten van al die kleurige lichtjes. Er is weer behoorlijk uitgepakt aan alle kanten!


(De sneeuwvlokkenshow is vervangen door een prachtige lichtshow!)

Ik loop niet het hele traject af, maar ga in de lobby van een Hilton even uit zitten rusten als een ouwe taart. Overigens ook heel leuk om naar al die verschillende mensen te kijken die daar zoal rondlopen. En natuurlijk meteen even gebruik maken van een fatsoenlijk toilet.
Geheel opgefrist begeef ik me naar het theater. Nou, dat is niet helemaal waar .... de snottebellen hangen aan mijn neus en ik had net zo lief naar huis gegaan, maar ja, 85$ is tocheen hoop geld, dus ik moet en zal naar het theater.

Alwaar ik me enorm amuseer. Het blijkt een Brits stuk, dat wist ik niet meer, maar ik hou van Brits Engels, dus dat maakt het extra leuk. Mijn buren zijn gezellig en het stuk lekkere nonsens. Ik merk geen moment dat ik me eigenlijk verkouden voel.
Kortom, het was weer een heerlijke dag vandaag, ik heb de meeste tijd zonder jas rondgelopen. Zalig!

(Ik merk dat ik wat foto's van etalages kwijt ben ... per abuis gewist, denk ik?)

Een grappig filmpje hier

Meer foto's hier

Reacties

Reacties

Brigitta

Dat filmpje, hahaha....die wil ik ook in mijn winkel!
Ik ben ook wat aan het zoeken naar Phantom kaartjes (mijn moeder heeft nig nooit een musical gezien) maar ik schrik me een breuk, wat een prijzen! Nu lees ik jou verhaal met 50% is het inderdaad nog duur. Nou ik heb nog even..

Peter & Ann

Kulu Desserts, deze nemen we mee in juni ;-)

philippe

Ja toch ook eens een Broadway show gaan zien volgend jaar. Trouwens mooie foto's alweer .
Geniet .

Marian

Ik ben die laatste Kulu groupon vergeten!! zonde he?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!