marinnyc5.reismee.nl

Luie dag

Ik had vandaag een Zen meditatie mee willen maken in dit prachtige pand. Maar dan had ik om 11 uur hoog in Harlem moeten zijn en dus bijtijds moeten vertrekken .... aangezien het gisteravond toch wel laat is geworden en ik merk dat ik het wat rustiger aan moet gaan doen, heb ik het met pijn in mijn hart laten schieten .... dat hou ik dan tegoed voor een volgende keer.


In plaats daarvan besluit ik om bij de lokale super boodschappen te gaan doen voor het weekend. Boodschappen zijn hier schreeuwend duur! Nou ja, dat ligt gewoon aan de verhouding tussen de euro en de dollar .... als ik straks in India zit, is het juist andersom ...
Dan vertrek ik op mijn gemak richting Manhattan. Eerst even het Memorial Park weer in gelopen ... alwaar het echt waanzinnig druk is! Zou dat komen omdat het zaterdag is?

Als ik doorreis naar Bryant Park voor de lunch, blijkt dat het ook daar zaterdag is .... ik schiet dan maar een zijweggetje en kom zo plots heel gezellig te zitten met uitzicht op een jongleerles. Dat soort leuke activiteit organiseren ze in BP continue, zo gezellig!

(Deze foto is tijdens een applaus geschoten, zeer discreet ...)

Na de lunch begeef ik me naar het theater voor de middagshow. Wacht, ik duik nog even de Disney Store in om hun T shirts te bekijken, misschien hebben ze een nieuwe lading ....
Echter, de shirts hangen niet meer waar ze hingen en ook hier is het me te druk en duik ik weer naar buiten. Maar ... ik heb eindelijk eens de Naked Cowboy gezien! Geweldig leuk. Hij ziet er nog steeds strak uit ... respect!


De show is leuk. Het is een eenvoudig, gezellig verhaal, zonder al te veel poespas, en vooral de stemmen zijn super! Dat wist ik, ik heb sommige acteurs al eerder gezien en was toen ook zo onder de indruk. Vandaar dat ik deze show graag wilde zien .... Echt weer genoten. En ik zat weer dichtbij het toneel, leuk om de acteurs van zo dichtbij te kunnen zien. Ze waren alle 6 echt supergoed.

(een dans met lichtgevende jurken in het donker ... die foto kon ik niet weerstaan)

Als de show is afgelopen, haast ik me naar 72nd street bij Central Park. Voor een les avondfotografie. Ik had al laten weten dat ik mogelijk iets later zou komen en dat ik hen dan wel zou ontmoeten bij de Bethesda Fountain .... dat was okay ....

Laat ik nou precies op tijd zijn .... aan de East Side ... als een stemmetje in mijn hoofd zegt 'je moet aan de West Side zijn ...' Echt? Ik kijk mijn schema er op na, en ja hoor! Sut .... ik haast me naar de andere kant van het park, maar de groep is al weg. Onderweg had ik wel gekeken of ik ze zag, maar nee .... een heleboel mensen, dat wel, en een heleboel fotografen, dat ook .... maar niet een groepje fotograferende mensen ...

(Een met kaarsen dansende ballerina bij de Bethesda Fountain, tja, wat zal ik zeggen ... ik miste die cursus avondfotografie
Wink
)

Ik besluit om dan terug naar de Bethesda Fountain te gaan .... daar vindt deze les voor zover ik weet plaats en ik had immers gezegd dat ik ze daar sowieso zou treffen .... maar ook daar is niemand ... nou ja, niemand, er zijn genoeg mensen maar geen groepje fotograferende mensen ...

Kom, dan wacht ik maar tot ze hiernaar toe komen, er is hier genoeg te zien, tenslotte.
Ik wacht, en ik wacht, en ik wacht ... tevergeefs .... Na drie kwartier geef ik heb op en slenter door een gezellig verlicht Central Park, langs een bandje waar mensen op de muziek dansen en ook langs de schaatsbaan. Leuk om hier in het donker te lopen. Genoeg gezinnetjes, stelletjes, rijtuigen .... Heerlijk. En het weer is nog steeds zalig.


Kom, nog een paar etalages af en dan ga ik lekker naar huis. De verkoudheid zit er tenslotte nog steeds in .. een keertje op tijd naar bed kan geen kwaad.
Nog een paar foto's hier

Sommige delen van de subway boezemen me toch weinig vertrouwen in:

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!