marinnyc5.reismee.nl

New York City, here I come .... again

Vandaag is het zover, ik mag richting Schiphol om het vliegtuig naar New York te pakken. En dit keer zorg ik dat ik echt 3 uur van tevoren op het vliegveld ben, immers, misschien zijn de controles wel enorm opgeschroefd ....


Alles verloopt gelukkig vlot en ik vind dit keer zelfs weer die Starbucks met de heerlijke lounche stoelen (for future reference: ter hoogte van D10) en dus ga ik heerlijk achterover leunen met een lekkere cafe moccha en een fruitsalade (ik was vroeg wakker geworden en heb thuis al echt ontbeten). Net als ik wat zit te facebooken, gaat plots mijn telefoon .... moeders .... in paniek .... 'weet je wel dat je straks naar Newark vliegt?' ...' ja zeker' ....' Maar je ging toch naar New York??!!'

Gelukkig kan ik haar geruststellen! Geen vergissing in de route, dit keer heb ik bewust voor Newark gekozen al vind ik JFK veel fijner om te landen ... dit keer zal ik mijn onderkomen vinden in New Jersey, dus vlak bij Newark, vlakbij Grove Station van de PATH en ook vlakbij downtown Manhattan.


De vlucht verloopt, na een wat late start, rustig en met behulp van een aantal Japanse films, ik geniet vooral van 'Midnight Diner'. Op de terugweg ga ik naar de Emperor of August kijken, heb ik al besloten. (Ah, ik zit dit om 6 uur in de ochtend te typen, maar ik hoor de eerste buren al op straat ... de dag gaat weer beginnen.)

Op Newark lijkt het rustig te zijn ... bijna geen rij .... jeetje, ga ik toch nog eens snel door de douane zijn?
Nee, dat gaat niet .... ik weet niet hoe het komt, er komen hordes mensen achter ons, maar die verdwijnen ook weer als sneeuw voor de zon terwijl wij in korte rijtjes bij de immigration wachten ... en wachten ... en wachten ... Wat doen ze toch allemaal? Oh, we worden naar een andere rij gebonjourd ... ik loop vlug, maar een paar Scandinavische jongens lopen vlugger en jasses ... er staat juist een gezin met veel kinderen bij de douanier ... dus ook hier wordt het wachten ... en wachten ... en wachten .... Ik probeer zo goed en zo kwaad mogelijk de lessen van mijn yogaleraar in de praktijk te brengen.

Zelf ben ik met 1 minuut klaar met de douanier en mag ik op naar de koffers en een broodnodig bezoek aan het toilet ....

Treinkaartje ... PATH kaartje, met een half uurtje ben ik op Grove Station ... vergeten om een plattegrondje te printen, maar gelukkig heb ik de route vaak genoeg op google bestudeerd om hem redelijk vlot te kunnen lopen.


Gezellig winkelstraatje, gezellig woonbuurtje, veel kinderen en ook al aardig wat gezellige kerstversiering. Kortom: gezellig .
Ga ik nog even naar Manhattan? Kom, eerst maar wat te eten kopen en dan zie ik het wel ....


Uiteindelijk besluit ik om naar de Hudson te lopen (10 minuutjes) om daar van de skyline te genieten. Het is heerlijk weer en ik ben zeker niet de enige in het parkje bij een rij dure flats ... alle anderen zijn echter locals, op weg naar huis, of joggend, of de hond aan het uitlaten. Gezellig!

Meer foto's hier

Reacties

Reacties

Sandra Vuijk

Geniet maar lekker

Brigitta

Ik ben ook heel benieuwd naar je verblijf. Ik heb een optie op Country inn, maar de reviews zijn niet best + bedbugs. Dus wie weet is Airbnb wel een optie.
Leuk weer eens een andere buurt te zien via je verhalen.
Heb je een beetje lekker weer?
Groetjes, Bri

Marian

Ik kijk net naar buiten en de lucht is blauw ????

Marian

Die vraagtekens waren een smiley op mijn telefoon ^_^

Brigitta

super, goed weer dus :-) Enjoy!

Denisa

De buitenkant van je Airbnb ziet er in ieder geval al top uit! Veel plezier!

Maryam

Het ziet er allemaal heel mooi eruit. Geniet ervan :)

Karin

Ga er lekker van genieten!!
En kijk uit naar de Slap Y Mamma .....

Marian DH

Ooow wat ziet die airbnb er leuk uit, lijkt op 'going native'!Leuk nu eens aan de andere kant van de Hudson! Mooie foto's en prachtig wandelweer, veel plezier

philippe

Whow , gezellige buurt ( eens gepiept op google street vieuw. Laat maar later iets weten hoe dit geboekt wordt .
Sorry voor het late reactie.
Have fun

Maryam

Wow Maria! Hebt een prachtig reis achter de rug! Wens je een mooi 2016 en heel veel plezier op je volgende reis in India.
Groeten, Maryam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!